expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 16 december 2012

Bloggen får ny adress, utseende och inriktning


VÄLKOMMEN 
TILL MIN NYA BLOGG LIVSLUFT!




LITE OM 
MIN ANDRA BLOGG LIVSLUFT 

En del av er har säkert redan följt mig
tidigare genom min andra blogg Livsluft.
Jag kände nu att jag ville göra om min blogg lite,
både LAYOUT-& DESIGNMÄSSIGT men också innehållsmässigt.

Min förra blogg Livsluft har spretat väldigt mycket åt olika håll.
 Jag startade den först och främst för att visa mina foton
men också för att dela med mig av mitt liv och min väg
från utbrändhet, PTSD och Fibromyalgi
samt många år under maktmissbruk
i ett visst sammanhang
samt visa mina olika intressen.

Det blev ett sätt för mig att bearbeta det jag upplevt
och samtidigt kanske kunna vara ett stöd för likasinnade
som befinner eller har befunnit sig i liknande situation
eller med liknande diagnoser.
Det kan hända att jag någon gång skriver mer om detta
men jag lägger det då troligtvis på min förra blogg och länkar dit.
Denna bloggen är tänkt av vara en mer renodlad fotoblogg.

Här kommer alltid att finnas en länk
till min förra blogg LIVSLUFT om man vill gå in och läsa
mina gamla inlägg eller se alla mina bilder sedan förut.
Därför kallar jag också den för LIVSLUFT del 1.
  
Alla NYA FOTOINLÄGG kommer dock på 
DENNA BLOGGEN, Livsluft del 2.

Så här ser min andra blogg Livsluft (del 1) ut på framsidan


MIN NYA BLOGG LIVSLUFT
Det som ligger i min bloggs nya inlägg skall grundläggande vara
mina utflykter med kameran, huvudsakligen i naturen,
men kan även visa foton från city/stadsliv/arkitektur mm.

En av mina oaser är min romantiska lilla trädgård
och denna kommer jag också att visa bilder ifrån.
 Inriktningen är således mer åt en renodlad FOTOBLOGG
med inriktning på TRÄDGÅRD, DJUR och NATUR,
samt mina reflektioner runt dessa.

Samtidigt är detta ett sätt att dokumentera mina bilder.
Jag ber er därför ha överseende med om det, då och då,
blir många bilder i ett och samma inlägg.

JAG FINNS PÅ FACEBOOK
Önskar ni följa mig lite mer ingående i min vardag
så är ni VÄLKOMNA att bli vän med mig
på FACEBOOK.

Där ventilerar jag allt mellan himmel och jord
och min vardag som den ser ut med sjukdom,
men också alla mina guldkorn och glädjeämnen.

Där har jag också mitt galleri med bilder
som fylls på regelbundet.

GALLERI LIVSLUFT
Galleri Livsluft på Facebook har adress:
 https://www.facebook.com/GalleriLivsluft

Har ni själva ett konto på Facebook så kan ni GILLA mitt Galleri
och få se  de senaste utlagda bilderna på er egen sida.


 
VARFÖR BLOGGNAMNET LIVSLUFT?
 - IGEN!
VARFÖR jag väljer att fortsätta med samma bloggnamn
är för att namnet anger det som hela min blogg
och alla mina bilder vill visa,
nämligen den dimensionen i tillvaron
där jag sätter av lite egen tid för mig själv,
för reflektioner, för avkoppling, för att BARA VARA.

Där andas jag in min livsluft,
den rena hälsobringande luften
som ger mig ny styrka och kraft
och som låter mig se rikedomen
jag har runt om mig som finns inbäddad i naturen
och som vill tillföra en dimension till i mitt liv.

LIVSLUFT är också arbetsnamnet för allt jag gör
som har med fotografering att göra.

Den livsluft vi har runt om oss
kommer att påverka hur vi mår och hur våra liv ser ut.
Därför är det viktigt att omge sig med sådan luft
bildligt talat
(och förhoppningsvis också fysiskt där vi lever)
som får oss att må bra, vara sunda och balanserade
och som fyller oss med tillförsikt och glädje.

Livet har en mångfald av olika nyanser
som vi har möjligheten att upptäcka
om vi ger oss tiden till det.



VARMT VÄLKOMNA  
ATT FÖLJA MIG PÅ DENNA BLOGG!
Nya bloggadressen: livsluft2.blogspot.se 

Hör gärna av er om ni har frågor eller undringar
om det jag delar med mig av här eller
har delat på min andra blogg också, för den delen ;-). 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html