expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 3 december 2015

Wow, vilket condis!


Det är väldigt länge sedan jag lagt ut något här. 
Helt enkelt för att jag blivit sämre i min sjukdom (ME) 
och inte haft några som helst krafter till det.
Det är ledsamt och trist men jag hoppas att det ska förändras. 
Idag gör jag dock ett litet försök till inlägg och med bilder jag tagit med min mobil. 
Därför är formatet och kvaliten på bilderna tyvärr inte som dem brukar vara. 
Hoppas ni har överseende med detta!

I eftermiddag har jag umgåtts med min kära fina vän 'Magda'. 
Vi hade inte setts på över ett halvår så det var så skoj att äntligen ses.  
Hon bjöd mig på ett rätt nyöppnat condis i Slottshagen, Helsingborg.
 'Två systrar Conditori' heter det.
   
Det är ett riktigt fräscht condis! 
Dem hade ett enormt utbud av allt man kan önska sig av ett conditori.  
Jag har definitivt fått en nytt favoritfik här i stan. 
Gör ett besök där, ni som bor i/runt om Helsingborg. 
Jag lovar; ni blir inte besvikna!!! 
Se bilder längst ner i inlägget.


När vi satte oss vid ett bord med varsin bakelse och kaffe 
så tog Magda upp ett litet ljus i form av en liten ros 
och satte i min bakelse och tände det. 
"Du har ju fyllt år så grattis i efterskott", sa hon och så
gav hon mig ett vackert inslaget paket. 
Gulliga Magda!!! 
Vilken överraskning och rar uppmuntran.

Budapestbakelsen kunde jag inte motstå! 
Hjälp vad god!



Två söta rödvita julhanddukar till köket låg i paketet.
Dem kommer att göra sig jättefint i mitt kök därhemma
speciellt som jag denna julen har röda köksgardiner.


Så skönt det var att komma ut bland folk! 
Om så "bara" inne på ett condis. 
Jag saknar det så otroligt mycket! 
Att kunna röra mig fritt och gå varthelst jag vill (även på mina två ben). 
Strosa bland affärer, prova kläder, ta en fika, lyssna på gatumusiker, 
känna stadspulsen och folklivet...njuta av min älskade stad! 
Sånt som var självklart för mig innan jag blev sjuk och funktionshindrad.

Jag älskar att gå på condis, men det blir väldigt sällan numera 
då kropp och sinne inte orkar med alla ljud, ljus, intryck, prat/sorl, musik etc. 
Men idag var en av de få men efterlängtade dagarna 
då jag kände mig "inbillningsfrisk" haha!. 
Bara att passa på att njuta tills kropp och hjärna 
senare klargör för mig kostnaden för det hela och dess efterdyningar!!!

Flera timmar satt vi och babblade och jag är så glad över 

att jag klarade det så bra. 
Sånt här gör mig lycklig och är värt allt!!!

Ha det gott och jag hoppas att vi snart möts här igen! 
Tack för att ni tittade in!





Här är några bilder från "Två Systrars Conditori" i Helsingborg.
Lånade från deras Facebooksida.
 


Copyright: Två Systrar Conditori.

1 kommentar:

  1. Härligt att höra från dig!! Det kondiset måste jag titta på låter jättefint. Ha en skön kväll och en fin jul och ett Gott Nytt År (så här lite i förväg) Kram

    SvaraRadera

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html