expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 25 augusti 2013

DAGENS FOTO "Designa kläder i blommor"

DAGENS FOTO
 "Designa kläder i blommor"
 
I helgen har det varit 
"Den Stora Trädgårdsfesten" på Sofiero. 
En årlig tillställning i trädgårdstema 
och i ett väldigt stort format. 
Det har varit föredrag om trädgård 
och allt runt omkring detta, 
vackra blomsterinstallationer, 
marknadsstånd där det säljs allt inom trädgård; 
möbler, dekorationer, inredning, redskap, 
lökar och växter mm. 
I slottsträdgården finns det gott om vackra blommor 
att titta på bla de vackra och helt bedårande dahliorna 
som står i blom nu och diverse delikatesser att köpa. 
På ett ställe kunde man få gjuta sin egen skylt "Ogräs" 
och man kunde få se genom glas
 hur ett bisamhälle fungerar. 
Och mycket mycket mer.

Jag kommer att visa bilder därifrån i Dagens Foto, 
och allesammans läggs ut här i bloggen, 
men uppdelat på ett antal gånger. 
Jag är glad att jag kunde vara med 
och se allt detta vackra trots min sjukdom ME.
 Jag kan ju numera inte vara iväg mer än en liten stund 
på såna här evenemang förrän jag blir dålig, 
men det blev 1 tim första dagen. 
Det är jag mycket tacksam för! 

Bilderna jag visar här är en tävling 
i olika blomstermodeller:
GRÖN HAUTE COUTURE
Min personliga favorit bland blomstermodellerna
är den första jag visar; den blå "Sista dansen"
Övriga blomstermodeller visar jag naturligtvis också.
Titta och njut!



 
 
  "Sista dansen" Design: Krooks blomsterverkstad, Helsingborg 
 
 
 
"Rock´n doll" Design: Slottshöjdens blommor, Helsingborg 
"Moulin Rouge"  Design: Blomsterkompaniet, Vellinge
 
"Klädd för bal på slottet" Design: Solbackens blommor, Landskrona 
 
 
"Run (a)way Bride" Design: Vikens Blomster, Viken. 
" Blommig brud i skördeskrud" Design: Blommigt med Cilla, Dalby


 
PUBLIKENS FAVORIT:
"Blown Away", Design: Blomsterpigan Malmö.

Ha en riktigt fin fortsättning på söndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html