expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 25 februari 2013

Dagens Bild "Glöm inte Mormors Glasögon"

DAGENS BILD
"Glöm inte Mormors Glasögon"
 
Idag skall jag fatta mig mycket kort 
eftersom det blev ett så långt inlägg igår.
Vid första åsynen av denna blomman säger jag ofta
"Åh, en liten söt Förgätmigej", men se där har jag fel. 
Jag fick förra året reda på i en kommentar 
att detta faktiskt inte är Förgätmigej, 
även om dem är lika, utan att denna blomman heter 
"Mormors glasögon". 

Detta beroende på vänstra och högra ståndaren 
med sin vita ståndarknappar, och som ser ut som ett par 
pyttesmå glasögon nerhasade på nästippen, ni vet. 
Läsglasögon helt enkelt.
Blomman är så söt så att den glömmer man inte ändå
 fast den inte heter Förgätmigej.
 
I vår ska jag köpa ett par nya plantor av 
Kaukasisk Förgätmigej. 
Den har stora blad och blir stor hela plantan
 även om blommorna är små. 
Tyvärr dog den ena plantan för mig föregående vinter 
och den andra blev väldigt liten förra sommaren
så jag har inte så mycket hopp om överlevnad i år för den lille. 
Men skippa den helt kommer inte på fråga.
Det är ju trots allt en
FÖRGÄT MIG EJ!

Jag får istället blanda i mycket sand i min jord hemma 
för den håller mycket vatten i och med 
trädgården ligger i nordöstlig riktning.
Sen får jag hoppas på det bästa!

Ha en skön måndagkväll och morgondag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html