expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 7 februari 2013

Dagens Bild "Skönhet överallt och när som helst!"

DAGENS BILD
"Skönhet överallt och när som helst!"

Dagens bild är ännu en bild från min promenad igår. 
Det finns skönhet överallt att hitta 
om man är öppen för att se det och
 ibland får man leta lite då omgivningen kan dölja det. 
 
Som jag skrev igår så kan vintern 
vara en årstid då det kan vara svårare att 
hitta det man vanligtvis söker, 
speciellt om man letar efter något 
med färg men det finns. 
Och naturligtvis är motiv 
utan färg också vackra. 
Det är lite en smakfråga vad man tycker om.

Motivet jag dök på igår är 
ett nypon som bevarats och inte skrumpnat ihop
 till en svart liten klump. 
Det framstod snarare tydligare 
p.g.a. all den vita snön. 
På hösten när det svämmar över av nypon
 hade jag nog inte inte tittat på just detta nyponet.
 Då hade mina blickar fallit på ett 
som var snyggare, blankare etc.

Men nu på vintern när mycket färg är borta 
så framstår detta nyponet för mig som väldigt vackert. 
Även de skrumpna svarta bladen vid sidan 
om är fina mot det vita och nyponets färg. 
I sin nuvarande omgivning lyser det lika vackert 
som det finaste nyponet på hösten. 
Allt beror på vad det sätts emot.

Så kan man lära sig att hitta skönhet överallt 
och när som helst. 
Vissa tider får man leta lite mer, men det finns.
 
 Hälsningar med ett stort leende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html