expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 19 februari 2013

Dagens Bild "Inte dumt alls med bisysslor"

DAGENS BILD
"Inte dumt alls med bisysslor"

 
Jag åt en god sallad till kvällsmat 
och när jag njöt av äpplets friska smak 
började jag tänka på våren 
och alla äppelträd när dem blomstrar. 

Det är ett surr utan like i träden då, 
för alla humlor och bin har fullt upp,
efter vinterns dvala, att sätta fart med olika saker. 
Det ska samlas nektar och det ska pollineras 
så människorna kan få 
vackra saftiga äpplen till hösten 
Naturligtvis får dem dela med sig 
av lite till fåglarna också. 
Så det är bråda tider i träden. 

Och vi människor går bara och doftar
 på äppelblommorna, 
kör näsorna långt in i blommorna 
och råkar kanske ibland lite bryskt 
även sjasa iväg en allt för ivrig surrande arbetare 
 från sin arbetsplats. 

Förlåt lille Humla, det ska inte upprepas!
Och herr Bi, håll du på med din bisyssla bara!
Du har min välsignelse! ♥

Surra lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html