expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 28 februari 2013

Dagens Bild " Ogräs kan vara vackert på rätt plats!"

DAGENS BILD
 "Ogräs kan vara vackert på rätt plats!"

Ibland tycker jag att vissa ogräs 
får ett oförtjänt dåligt rykte.
Som den vackert gula Maskrosen!
 
Ett ogräs kan vara vackert 
även om det breder ut sig väldigt mycket. 
Allt handlar väl egentligen mer 
om var blomman har sin bästa plats
och hur den fungerar där? 

Bästa platsen för en Maskros är naturligtvis 
inte i våra trädgårdar, 
men vad sägs om den på en stor äng
 en försommardag? 
Finns det något vackrare just då, 
och doften är underbar!
Den doftar SOMMAR!

Varje sommar vill jag bara dyka ner 
i maskroshavet och ligga där och njuta. 
Tro mig, jag har gjort det i mina dagar, 
och folk som gick förbi undrade säkert 
varför jag låg på mage bland maskrosorna 
och blev alldeles gul. 

För gul var jag efteråt det kan jag lova, 
men berikad med en härlig sommarkänsla. 
Ibland måste man våga busa lite. 
Göra lite oförargliga galna saker
 för sig själv, bara för att det är kul 
och jag blir glad av det. 
Så idag får Maskrosen högt betyg av mig,
 i sitt rätta sammanhang och rätta plats!


Njut av fredagen kära bloggare!
Nu har vi gått in i Mars månad
och våren närmar sig!
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html