expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 21 februari 2013

Dagens Bild "Vinterdag då jag såg de första snödropparna och vintergäcken i slänten"

DAGENS BILD
"Vinterdag då jag såg de första 
snödropparna och vintergäcken i slänten"
*
Idag har det varit en riktigt underbar vinterdag, 
nästan lite snudd på vårdag. 
Glashalt på marken och några minusgrader 
men med en strålande sol och blå himmel. 
Min man hade ledig dag, så han och jag och lilla Kajsa 
åkte ut till ett naturskönt område
 på seneftermiddagen, som heter Hilleshögs dalar.

Denna gången gick vi från havet och uppåt en bit. 
Otroligt vackert! 
Jag hade förstås kameran med och tog lite bilder.
 Jag såg förresten dem första vilda snödropparna 
och vintergäcken idag i en slänt vid sidan av vägen. 
Gissa om jag blev lycklig! 
 
Men en stund senare så druttar jag och min kamera i backen 
så det bara skriker om det 
och jag inser att det är rätt mycket vinter fortfarande. 
Kameran klarade sig bra pga solskyddet längst fram, 
men jag slog i ena knäskålen så sen fick min man lotsa mig till bilen.
 Vi hade som tur är varit där en bra stund 
så vi skulle ändå hem, och vi hann precis
 njuta av solnedgången med en apelsinfärgad sol 
som dök ner i havet. 
Det var så vackert!

Imorgon tänker jag visa lite av fotona jag tog idag, 
här på bloggen. 
Varför jag visar just denna bilden idag 
är för att det är sent som jag sitter och skriver detta
 och gräset i den varma eftermiddagssolen 
ser inbjudande fint ut att sitta i. 
Jag är lite trött nu och vill sova.

Naturligtvis så ska ni få se bildbevisen på
snödropparna och vintergäcken också
i detta inlägget. Fattas bara annat!
 

Ha det riktigt bra nu! Snart kommer våren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html