expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 19 februari 2013

Dagens Bild "Syrenbuketter, en doft av sommar"

DAGENS BILD
"Syrenbuketter, en doft av sommar"
 
Idag har jag suttit och tittat på syrénbilder, 
så jag tänkte att jag kunde dela med mig 
av en till er också. 

Syrener är en blomma som förknippas 
med sommaren, 
och för egen del, så påminner det mig om 
min barndoms skolavslutningar. 

Vi hade den i kyrkan och efteråt 
fick fröknarna och magistern 
stora buketter av syrener av föräldrarna. 
Det var en doft av syrener var man än gick. 

Numera har syrenerna nästan hunnit blomma ut 
innan det är skolavslutning. 
Det är ett vackert minne, 
och ett typisk sommardoft som jag än idag
vill känna för att uppleva att det är sommar.

 För varje dag kommer vi närmre vår och sommar,
kom ihåg det!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html