expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 5 april 2013

Dagens Foto "Fortsätter titta efter dem"

DAGENS FOTO
 "Fortsätter titta efter dem"
 
Detta brukar vara en av de första blommorna
 i min trädgård att komma upp. 
Än ser jag inte skymten av någon
 BALKANSIPPA, 
inte av någon annan blomma heller. 

Min trädgård mot norr har fortfarande 
snö över sig, och hur jag än spanar 
så vill inte en enda liten blomma titta upp ännu. 
Och jag förstår dem, så kallt som det är. 

Men fortsätter solen skina som den gjort 
de senaste dagarna, så dröjer det nog inte länge 
förrän man plötsligt ser ett blad eller två 
komma upp ur jorden. 
Tänk att man kan längta så mycket 
efter en sådan liten händelse! ;-)


Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html