expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 11 april 2013

Dagens Foto "Klä ditt liv med rosor"

DAGENS FOTO
"Klä ditt liv med rosor"
*
Klätterrosor hör till de sorter av rosor 
jag tycker bäst om. 
Den ljuvliga rosen gör sig så fint slingrande, 
där den får klä in portaler, 
väggar och andra blickfång. 
Den får vara med och förstärka konsten 
och vice versa med ett överflöd av blommor. 
Det finns ju ingen gräns för vad man eg 
kan klä in med rosor. 
En rosenbädd, rosenkuddar, rosenhjärtan, 
ett växthus, en vägg, pelare, dörrar, 
fönster osv även om det krävs att man 
håller ett öga på dem och putsar dem 
när så behövs så dem inte växer alldeles ur styr 
(om man inte vill det förstås) 
Vad som helst blir levande 
där rosen kommer! 
*
Denna bilden är också med
 i tävlingen hos Flora Linnea: 
VÄLKOMMEN IN OCH RÖSTA på mina bidrag om du vill! 


Ha en underbar dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html