expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

tisdag 30 april 2013

Dagens Foto "Valborg & den härliga vårsolens glans, HURRA!!!"

DAGENS FOTO
 "Valborg & den härliga 
vårsolens glans, HURRA!!!" 
*
Ja, någon brasa och offentligt valborgsfirande 
blir det inte för oss ikväll. 
Bilen har pajat och det funkar inte för mig längre
pga ME´n att åka en hel timme på bussen
 ut till nåt firande som vi gjort vissa gånger. 
Brasor har vi ju sett förut så det lär vi väl överleva, fniss.

Sitter med dörren öppen ut mot altanen 
och en ljuvlig grilldoft känns. 
Säkert premiär för säsongen för en del, 
med att grilla ikväll. Det är så mysigt! 

Vi lär väl mysa med en film och nåt gott att äta
 i TV-soffan istället och Kajsa går och ler förväntansfullt.
 Hon känner på sig att det är något vi firar, 
och hon har tittat uppfodrande på mig
 ett par gånger att jag ska slita mig från datorn 
så vi kan gå in till husse i vardagsrummet. 

"Alldeles strax" sa jag till Kajsa 
så då la hon sig ner här bredvid skrivbordet. 
Hon lämnar inte min sida, 
men vill väldigt gärna att vi är 
samlade allihopa NU! Hon är så go denna hund! ;-)

Bilderna är från förra året på Valborgsmässoafton.
dagen var solig och varm och träden hade slagit ut,
likaså äppel-och körsbärsträdens blommor,
och Koltrasten välkomnade våren 
men det har han gjort detta året också.
Nu hoppas jag att värmen kommer lite mer på allvar.

Åppelblommorna var utslagna.
 Kajsa sprang i det gröna gräset och lekte, knappt ett år gammal då.
Herr Koltrast är trogen sin uppgift
 Utsikt över Öresund från Råå hamn och badplats
 Valborgsmässofirande vid stranden i Råå i fjol.

HA EN RIKTIGT UNDERBAR VALBORG, 
OCH NJUT MED VÄNNER, FAMILJ 
ELLER BARA ER SJÄLVA, 
och glöm inte extratröjan om ni ska ut. 
Här är det kallt som tusan i alla fall! :-))))
Som det så ofta är på Valborg.
Det har nästan blivit en tradition det med
även om vi inte råder över vädret ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html