expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 28 april 2013

Dagens Foto "Hemåt igen"

DAGENS FOTO
"Hemåt igen!"

***
"Flying home" har jag valt att kalla denna bilden. 
Jag gick runt och fotade i den fantastiska trädgården 
runt en kursgård i Danmark där vi haft släktträff. 
Vi hade precis haft två dagar av
 härlig gemenskap och det var dags att ta farväl. 
Ett uppfriskande regn kom och solen bröt igenom 
och glittrade genom alla små regndroppar
 i gräs, träd och buskar. 

Jag riktade min kamera och uppmärksamhet 
rakt in i en buske och knäppte av. 
Det var vattendroppar jag var ute efter. 
Hemma igen så tittade jag närmre på bilderna 
jag tagit och såg då att en av bilderna från busk-objektet 
verkligen belyste vad som hände där och då. 

Det såg ut som ett litet sportflygplan 
med stora cerisa lyktor framtill. 
Det lilla flygplanet var på väg hem. 
Den lämnade destinationen för helgen 
och flög nu hemåt igen...
med massor av upplevelser i bagaget. 
Inget är som att bege sig hem. 
Man brukar säga "Borta bra men hemma bäst"! 
Och det är så sant!


Ha en ny och fin arbetsvecka nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html