expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 18 mars 2013

Dagens Bild "Min trädgårdsoas"

DAGENS FOTO
"Min trädgårdsoas"
 
Den bästa platsen på jorden är ens eget hem! 
Och dem man delar det med, 
 i mitt fall min underbara man, 
vår collieflicka och vår kissemiss. 
Dem är verkligen ALLT för mig! 

En extra guldklimp för mig 
är min lilla trädgård. 
Vi bor så att vi har två uteplatser 
som hör till vår lägenhet. 
En liten på framsidan av huset 
som är i söderläge. 
Den har min man ansvar för 
och bygger upp precis så som han 
vill ha en trädgård.

Baksidan som är något större 
och vätter mot norr, 
har jag ansvar för och har valt att bygga 
den som en romantisk trädgård 
som jag så länge har drömt om. 

Det var bara en gräsmatta utan något 
annat på när vi flyttade in, 
så jag kunde planera och bygga den helt 
som jag själv ville. 
Naturligtvis efter de förutsättningar 
som finns där på den sidan. 
Vinden ligger på mer på den sidan 
och folk går förbi direkt utanför, 
på väg till busshållplatsen eller parkeringsplatsen.

Ett träd, en Thuja, och några buskar 
planterade jag först. 
Klätterrosor, kaprifol och engelmannsvin 
slingrar sig mot staketet och stängslet. 
Jag fick sätta upp ett sådant 
då några gick in och stal 
först min splitter nya Crescent cykel som stod där 
och sedan ett par stora keramikkrukor med blommor i. 

Jag har jag oändligt många perenner också 
och jag sår en mängd sommarblommor dessutom.

Idag 3,5 år senare har jag en lummig 
och rätt uppvuxen trädgård 
med ett överflöd av blommor i 
rosa, blått, vitt, lime, lila och vinrött. 
Jag ÄLSKAR min trädgård och att vara där 
och pyssla med den varje dag. 

Jag har ständigt nya idéer för min trädgård! 
Det är otroligt vad mycket man kan göra 
med en liten grön plätt bara man har ideer, 
en stil att följa, och givetvis anpassar det 
efter förutsättningarna för platsen 
och skaffar växter som passar utefter detta. 
Min trädgård är min lilla oas! 
Jag njuter oändligt mycket där om sommaren!

Min lilla trädgård 2012.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html