expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

söndag 3 mars 2013

Dagens Foto "Mimosa - ett kärt återseende"

DAGENS FOTO
"Mimosa - ett kärt återseende"
 
Det var med både nostalgi, glädje och värme, 
jag upptäckte denna underbara blomma 
på Trädgårdsmässan i helgen. 
Ett mycket kärt återseende efter många år.

Min mamma älskade denna blomma 
när jag var liten och pappa gav henne 
alltid buketter med Mimosa i 
när hon fyllde år, därför att han visste om 
hur mycket hon tyckte om denna blomma. 

Som liten fastnade jag själv för den 
på grund av alla de mjuka runda små
 bollarna i gult och den underbara doften!

Så när mamma fick en bukett med Mimosa i 
så var det fest och glädje! 
Det är roligt att ha så goda minnen 
av en specifik blomma. 
Tillsammans med den 
var det alltid blå Fresior. 
En ljuvlig kombination! 

Ni kan tro att det doftade underbart hemma 
utav denna bukett. 
Jag har saknat denna blomma under många år! 
Det är inte så ofta man hittar den 
i blomsterhandeln numera, 
men det är en blomma som jag hoppas få se 
mer utav nu när många sorters blommor 
upptäcks på nytt. 
Den är ljuvlig!

Ha nu en riktigt god vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html