expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 21 mars 2013

Dagens Foto " Den vackra Sländan i rosenbusken "

DAGENS FOTO" Den vackra Sländan i rosenbusken "
*
Detta är en serie bilder, 8 stycken, jag tog på Rosens Dag, 
Fredriksdals Muséer och Trädgårdar 1 Juli 2012.

Denna SLÄNDA flög omkring i en lite 
större rosenbuske med vackra rosa rosor. 
Jag och min väninna Anna gick omkring 
och fotograferade bland havet av olika
ljuvliga rosor i alla möjliga färger. 

Anna upptäckte sländan och kallade på mig 
och försiktigt smög vi in i buskaget 
med kamerorna. 
Vi ville verkligen inte missa att få 
denna vackra slända på bild.

Så där kröp vi omkring inne i rosenbuskaget 
och fotade sländan i alla möjliga riktningar. 
Folk gick förbi och jag hörde dem fråga varandra 
"Vad är det för något de letar efter där?" 

"Bara" en slända! 

Den blev säkert lika förvirrad av allt knäppandet 
med kamerorna och än här och än där dök vi upp. 
”Bäst att sitta still så ser dem mig kanske inte tycktes den tänka” 
och så fick vi en massa fina bilder på den med oss hem.

Om någon av er, som tittar på bilderna, 
är kunnig på SLÄNDOR och vet vilken sort detta kan vara, 
så snälla, tala om det för mig. 
Det hade varit väldigt roligt att veta. 
Trollsländan tror jag har längre och smalare kropp, 
 så vad kan detta vara för sort?


" Fly on the wings of love...!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html