expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

onsdag 13 mars 2013

Dagens Foto " En vanlig och tråkig blomma, blev en älskad blomma"

DAGENS FOTO
"En vanlig och tråkig blomma
 blev en älskad blomma" 
 
En blomma jag har lärt mig att uppskatta är Spirean.
 Jag ser den överallt på olika bostadsområden, 
och jag har förut tyckt den varit väldigt tråkig. 
Vet inte varför egentligen? 

Men så för två år sedan så hade vi en fantastisk blomning
 i vårt bostadsområde och precis utanför vår dörr, 
utav både Körsbärsträd, Äppelträd och Spireabuskar. 
Det prunkade i alla hörn. 
Det lyste vitt på varje buske av Spireablommor 
och det doftade fantastiskt gott! 

DÅ och DÄR blev jag förtjust
 i denna vanliga, lite "tråkiga" blomma. 
Nu tycker jag den är vacker och tittar och doftar 
gärna på den lite extra, när den blommar! 
Den är fylld av många små runda 
stjärnliknande blommor, 
liknande Förgätmigej. 
Den är riktigt söt faktiskt! 

Så här är vi nog mest vana 
vid att se Spirean, och går bara förbi.
*
Bonusbilder på Spirea: 

Men titta va fin den är 
när man tittar lite närmre på den.
*

Och ännu närmre, så ser den 
nästan ut som en vit Förgätmigej.
*
 Detta är precis utanför vår dörr
och det är vår gräsklippare och grill
ni skymtar på uteplatsen.
  *
 Körsbärsträd(vänster) och Äppelträd (höger) och
Spireabuskar (nederst) blommar för fullt!
  *
Visst är det vackert, 
även med dessa vanliga blommor? 
  *

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

TACK så jättemycket för ditt besök på min blogg och gensvaret på mitt inlägg!
Även några korta ord betyder så mycket för mig.
VÄLKOMMEN igen! :-)

html